If you want to translate this page, open this link at new tag and choose "Source Language: Turkish". Copy-paste the written text.

24 Kasım 2010 Çarşamba

ZyXEL P-660HW-T1 v3 Bağlantı Kopma Sorunun Çözümü

Arkadaşlar bu yazıyı okuyorsanız bu lanet modemi almış, üzerinde kafa patlatmış ve sık sık kopan internet bağlantısıyla sinir küpüne dönmüşsünüz demektir. Merak etmeyin ben de aynı durumdaydım. Saatlerinizi forum sayfalarında işe yaramayan methodları okuyup uygulamakla harcamamanız için, modeminizi teknik servise gönderip 1 hafta internetsiz kalıp modeminizi geri alıpta yine aynı sorunu yaşayıp modemi duvarda parçalamamanız için hemen bir blog oluşturdum.

Hemen adım adım nasıl yapılacağına gelelim.

1. Modemi kurduğunuzda yüklemiş olduğunuz 'ZyXEL kolay kurulum programı' nı açınız.
2. 'Ayarlar' kısımından 'Gelişmiş Konfigürasyon' yazan yazının üstüne tıklayınız.

3. a. Önünüze gelen pencerenin sol sütununda ağ yazan yere tıklayınız.
    b. Tıkladıktan sonra onun altında çıkacak olan 'Yeral Alan Ağı' yazısına tıklayınız.
    c. Resimde de görüldüğü gibi üst tarafta 'DHCP Kurulumu' yazan yere tıklayınız.
    d. 'Birinci DNS' ve İkinci 'DNS' kısımlarını 'Kullanıcı Tanımlı' ya çevirin. Resimdeki sayıları aynen giriniz.
          (195.175.39.39 - 195.175.39.40 )
    e. 'Uygula' tuşuna tıklayınız.



4. a. Sol sütundan 'NAT' yazısına tıklayınız.
    b. Sağ tarafta açılan sayfada 'Maksimum NAT / Kullanıcı Başına Oturum Açma Sayısı' yazan kısımının karşısındaki '512' yi '2048' yapın 'Uygula' tuşuna basınız.


5. Modeminizin arkasındaki tuştan açıp kapatınız. Sonra 3-4 dakika sabırla bekleyin. Bekledikten sonra interneti kesintisiz olarak kullanmaya başlayın :)


**** Eğer ki 4. aşamanın b'sinde yaptığımız '2048' değerini kabul etmezse '1024' yazıp 'Uygula' tuşuna basınız.


http://zyxelbaglantikopmasorunu.blogspot.com/


Alıntı yapan arkadaşlar lütfen kaynak gösterelim, emeğe saygı duyalım.

















9 yorum:

  1. ben bunu uyguladım ancak sorun devam ediyor.Sadece kesilme süresi kısaldı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar
      Modemin arayüzü DİL seçeneğini İNGLİZCE olarak ayarlarsanız, bağlantı kopma sorunu ortadan kalkacaktır.

      Sil
  2. Merhaba,bende de 660w t1 v3 TTNET'in verdiği modem var. Kablolu olarak bağlantı yapıyorum. Kablosuz bağlantıyı modemden kapatmış durumdayım(kullanmadığım için)

    Sorunum şu: Modemi açtığımda modemdeki ışıklar sırayla yanıp hazır hale gelince internete bir türlü bağlantı oluşturanıyorum. Yerel ağ bağlantı ikonu devamlı sarı ünlem olarak yanıyor. DNS ayarları otomatik yani elimle dns ayarı yapılandırmadım. Otomatik dns alıyor. modemi her açıçışımda bu sorunla karşılaşıyorum.

    Bu yüzden modemi defalarca açıp kapıyor kendine gelmesini bekliyorum.Her açışımda önce modemin int. ışığı kırmızı olup sonra yeşile dönüyor ama yine Ip almıyor.Aynı işlemi 9 yada 10uncu defa yaptığımda modem Ip alıyor. Bağlantı olduktan sonra kopma yok. Sadece ilk modemi açtığımda Ip alamıyor.Birkaç kez resetledim,önce bu sorun olmadı sonra reset işleminden birkaç kez açıp kapadıktan sonra tekrar bu sorun olmaya başladı.

    İnt. bağlantımda bir sorun yok,bunun yanısıra yedek datron bir modemim var onda bağlantı hemen oluyor.Böyle bir sorunla karşılaşmadım. Bu sorun sadece zyxelde oluyor.

    Bu sorunu nasıl çözebilirim.Yardımcı olursanız çok sevinirim.saygılar.

    YanıtlaSil
  3. allah bu modemin belasını verr.. mesin, hadi vermesin. 30 saniyelik olağan kesintiden sonra çalışınca yine sakinleştirdi beni köftehor. bu arada bu yöntem de işe yaramadı, duvar fena göz kırpıyor şu anda.

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. Bu Uygulama ile 1-2 gün kopmadan kullandım ama sonra yine aynen devam kopmaya devam ediyor :( Galiba bunun çaresi yok

    YanıtlaSil
  6. Arkadaşlar Kablosuz ağ kanal seçiminde var olan kanal seçimi 6 sayısını farklı bir sayı ile değiştirin 7 olur 8 olur vs. Çevrenizde çok sayıda 6 kanal seçimini kullanan kablosuz ağlar varsa bunlardan biri veya daha fazlası çakışmaya neden oluyor ping nedeniyle kopma yaşanıyor.

    YanıtlaSil
  7. Abi oldu ya.Kaç saattir uğraşıyorum.Kabloyu kontrol et yok splinter'ı kontrol et saçmalıklarından bıkmıştım:Çok saol açtığın için.Sen şunu açmasan kim bilir gidip yeni modem almak zorunda kalmıştım.

    YanıtlaSil